Frack - Frack op Youtube!

Houston, we did it! We hebben videomateriaal gemaakt TIJDENS het bouwen, en toen dat bij CrazyA terecht kwam, was daar ineens een filmpje! Dit heugelijke moment hebben we dan ook maar aangegrepen om het lang gewenste youtube kanaal te openen. There is more to come, we hebben de smaak te pakken. Denk CNC, denk aluminiumgieten, […]

Status 3D printer: werkend!

Dankzij maandenlang geduldig testen en stap voor stap verbeteren is het Krijn gelukt om de 3D printer naar behoren te laten printen! Een flink aantal herbouwde en verbeterde componenten heeft de problemen die er waren opgelost en inmiddels kunnen we dus echt aan de slag. Op de foto’s kun je zien hoe de bedrading nu […]

Lockpicking workshop door Patrick

Dit voorjaar hebben we onder begeleiding van Patrick (Lockpick- en soldeerspecialist) een paar workshops lockpicking gedaan. Aangezien we ethical hackers zijn ging het hier alleen om de techniek. Je ziet op de foto’s doorzichtige sloten die Patrick gebruikte om de feitelijke werking van het slot uit te leggen. Er staat een ballpoint pen naast voor […]

De 3D printer: laatste loodjes

Momenteel werkt onze 3D specialist Krijn hard aan de laatste details die de 3D printer nog nodig heeft. Er is al het nodige geprint en uit die tests blijkt dat een aantal kleinigheidjes nog moet worden aangepast. Daarmee komt een eind aan een lange periode waarin we de (geschonken) 3D printer hebben verbeterd en opnieuw […]

Geslaagde HITB 2016

Van 23 t/m 27 mei werd in hotel Krasnapolsky de inmiddels alweer 7e jaarlijkse security conferentie “Hack In The Box” gehouden. Dit event wordt jaarlijks op 2 plaatsen ter wereld gehouden (Amsterdam en Maleisië) en vanwege de topexperts op securitygebied die hier hun kennis komen delen is dit een zeer gewild evenement voor alle security- […]

Randomdata - Lancering ‘Hack in the Class’ (HITC) op Hack in the Box Security Conference in Amsterdam

Amsterdam – 25 mei 2016: Kinderen van nu groeien op in een digitale maatschappij, waarin het onderwijs worstelt om de nodige kennis en vaardigheden mee te geven. Digitale maatschappijleer, van cyberhygiëne tot inzicht in de invloed van technologie, is tegenwoordig geen structureel onderdeel van het lesrooster in het basis- en voortgezet onderwijs. Leren programmeren en spelen met hardware evenmin.

Met ‘Keeping knowledge free’ in gedachten, zijn de hackerspace Randomdata en HITB het non-profit initiatief ‘Hack in the Class’ (HITC) gestart. Met les-pakketten willen ze technologisch onderwijs vooruit helpen en kinderen al op jonge leeftijd de mogelijkheid bieden vaardigheden te leren en inzicht te krijgen in de mogelijkheden en valkuilen van de digitale wereld. Op 27 mei, de laatste dag van de Hack in the Box Security conferentie, wordt HITC om 16 uur officieel gelanceerd op de vrij toegankelijke CommSec Track. Materiaal en kennis van ‘Hack in the Class’ worden open-source gemaakt en zijn vrij beschikbaar voor scholen.

In de praktijk blijkt, dat leerlingen graag meer willen weten over computers en hacken. Toch is er een groot tekort aan bèta’s, omdat het schoolsysteem op deze groep geïnteresseerden niet voldoende is ingesteld en hun verdere ontplooiing stagneert. Dit probleem wordt onder andere bevestigd in het ‘Advies Cybersecurity in onderwijs en bedrijfsleven’ van de Cyber Security raad.

Het bewustzijn om de handen uit de mouwen te steken groeit bij overheden, politici en ondernemers. Onder het motto ‘verbeter de wereld, begin bij jezelf!’ is HITC daarom reeds gestart met een pilot op het Hageveld college in Heemstede (afdeling VIA). De deelnemende leerlingen zijn tussen de 10 en 17 jaar oud en zullen vrijdag langs komen op Hack in the Box.

Programmeren en het begrijpen van technologie zal onderdeel gaan worden van het Nederlandse school curriculum tussen 2017 en 2019. Tijdens de presentatie wordt op de uitdagingen ingegaan, om dit doel te bereiken. ‘We zijn er door onderzoek en de pilot nóg meer van overtuigd, dat we geen seconde te verliezen hebben’, roept Barry van Kampen, deelnemer van de Hack in The Box core crew. Naast de urgentie, is het vooral onwijs leuk om met kinderen de digitale wereld te verkennen. ‘Te zien hoe de kinderen enthusiast hun nieuwe kennis in de praktijk brengen – daar doe je het voor’, vertelt mede-initiatiefnemer Hero de Haan.

Op 27 mei aanstaande, zal om 16:00 Hack in The Class formeel worden gelanceerd tijdens de Hack in The Box Security conferentie in het Krasnapolsky te Amsterdam en worden aanvullende details bekend gemaakt.

Links:

Hack in the Class (HITC) presentatie: http://conference.hitb.org/hitbsecconf2016ams/sessions/commsec-track-hit…

Cybersecurity Raad (PDF) – Advies Cybersecurity in onderwijs en bedrijfsleven: http://cybersecurityraad.nl/assets/csr_advies_cybersecurity_in_onderwijs…

Randomdata - Lancering ‘Hack in the Class’ (HITC) op Hack in the Box Security Conference in Amsterdam

Amsterdam – 25 mei 2016: Kinderen van nu groeien op in een digitale maatschappij, waarin het onderwijs worstelt om de nodige kennis en vaardigheden mee te geven. Digitale maatschappijleer, van cyberhygiëne tot inzicht in de invloed van technologie, is tegenwoordig geen structureel onderdeel van het lesrooster in het basis- en voortgezet onderwijs. Leren programmeren en spelen met hardware evenmin.

Met ‘Keeping knowledge free’ in gedachten, zijn de hackerspace Randomdata en HITB het non-profit initiatief ‘Hack in the Class’ (HITC) gestart. Met les-pakketten willen ze technologisch onderwijs vooruit helpen en kinderen al op jonge leeftijd de mogelijkheid bieden vaardigheden te leren en inzicht te krijgen in de mogelijkheden en valkuilen van de digitale wereld. Op 27 mei, de laatste dag van de Hack in the Box Security conferentie, wordt HITC om 16 uur officieel gelanceerd op de vrij toegankelijke CommSec Track. Materiaal en kennis van ‘Hack in the Class’ worden open-source gemaakt en zijn vrij beschikbaar voor scholen.

In de praktijk blijkt, dat leerlingen graag meer willen weten over computers en hacken. Toch is er een groot tekort aan bèta’s, omdat het schoolsysteem op deze groep geïnteresseerden niet voldoende is ingesteld en hun verdere ontplooiing stagneert. Dit probleem wordt onder andere bevestigd in het ‘Advies Cybersecurity in onderwijs en bedrijfsleven’ van de Cyber Security raad.

Het bewustzijn om de handen uit de mouwen te steken groeit bij overheden, politici en ondernemers. Onder het motto ‘verbeter de wereld, begin bij jezelf!’ is HITC daarom reeds gestart met een pilot op het Hageveld college in Heemstede (afdeling VIA). De deelnemende leerlingen zijn tussen de 10 en 17 jaar oud en zullen vrijdag langs komen op Hack in the Box.

Programmeren en het begrijpen van technologie zal onderdeel gaan worden van het Nederlandse school curriculum tussen 2017 en 2019. Tijdens de presentatie wordt op de uitdagingen ingegaan, om dit doel te bereiken. ‘We zijn er door onderzoek en de pilot nóg meer van overtuigd, dat we geen seconde te verliezen hebben’, roept Barry van Kampen, deelnemer van de Hack in The Box core crew. Naast de urgentie, is het vooral onwijs leuk om met kinderen de digitale wereld te verkennen. ‘Te zien hoe de kinderen enthusiast hun nieuwe kennis in de praktijk brengen – daar doe je het voor’, vertelt mede-initiatiefnemer Hero de Haan.

Op 27 mei aanstaande, zal om 16:00 Hack in The Class formeel worden gelanceerd tijdens de Hack in The Box Security conferentie in het Krasnapolsky te Amsterdam en worden aanvullende details bekend gemaakt.

Links:

Hack in the Class (HITC) presentatie: http://conference.hitb.org/hitbsecconf2016ams/sessions/commsec-track-hit…

Cybersecurity Raad (PDF) – Advies Cybersecurity in onderwijs en bedrijfsleven: http://cybersecurityraad.nl/assets/csr_advies_cybersecurity_in_onderwijs…